Blog

De laatste blogs

  • Profileer je niet te breed Veel schoonheidsspecialisten zetten breed in: ze kunnen alles. Maar zoeken klanten wel een schoonheidsspecialist die alles kan? De vraag die mij het meest gesteld wordt is nog steeds; “Hoe kom ik aan klanten?” Mijn antwoord zal nooit zijn; volg nog meer technieken, kies nog een merk enzovoorts.
  • Wat maakt je uniek? ‘Wie ben je?’, is de allersimpelste vraag die je kunt krijgen. Toch blijkt het antwoord vaak lastig. Als je wilt dat klanten je leren kennen, moet je wel eerst jezelf kennen. Weten wat je te bieden hebt, voor wie en waarom en wat jou uniek maakt. Want als jij het niet kan benoemen, kun je van de klant niet verwachten dat hij of zij het herkent.
  • ON THE MOVE Zoals ik al eerder schreef, was ik vorig jaar bezig met een plan om met mijn bedrijf verder te kunnen groeien. Als je dat goed wilt doen, moet je eerst nadenken over waar je staat en vooral eerlijk én kritisch zijn.
  • Hoe kun je groeien met je bedrijf? In ons vak neem je door de hectiek van de dag meestal geen tijd om eens goed naar je bedrijf te kijken. Het is vooral veel doen, doen, doen….Toch is het goed soms wat afstand te nemen. Alleen al het bijwonen van een paar studiedagen of een beursbezoek kan ervoor zorgen dat je je eigen zaak in een ander perspectief ziet. Ook is het belangrijk een zakelijk netwerk op te bouwen. Het ontmoeten van andere ondernemers in je omgeving brengt je meestal veel nuttige, persoonlijke en leuke contacten.

Archief

Overige blogs

Aanmelden Nieuwsbrief

Agenda

  • Beauty Düsseldorf

    9 t/m 11 maart 2018, Messe Düsseldorf, Düsseldorf, Germany

    »
  • Beauty Trade special 2018

    7 t/m 9 april 2018,

    »
  • In-cosmetics Global

    17 t/m 19 april 2018, RAI in Amsterdam

    »