Business tip

Check je klantenbestand op ‘wegblijvers’

Marja Wiersema, brandmanager, coach en trainer bij Care Cosmetics

Wanneer een klant niet helemaal tevreden is, zoekt hij of zij verder naar een andere schoonheidsspecialist. Ik zou alle ondernemende schoonheidsspecialisten willen adviseren om te kijken waar het mis is gegaan, wanneer je een klant niet terugziet.


Je zou deze klant vervolgens persoonlijk kunnen benaderen om te achterhalen waarom hij of zij niet meer komt, zodat je het misschien nog recht kunt trekken. Op deze manier kun je leren van de situatie om het in het vervolg te voorkomen. Misschien kun je een aantrekkelijk behandelaanbod, dat past bij die klant, op persoonlijke naam sturen. Dit kun je doen als cadeaubon op zijn of haar verjaardag bijvoorbeeld.


Uit mijn ervaring weet ik dat klanten die je niet meer ziet, het erg op prijs stellen wanneer jij geïnteresseerd contact zoekt en oprechte belangstelling toont. Ik heb regelmatig zo’n klant horen zeggen: ‘Omdat ik al lang niet meer geweest ben, durfde ik je niet meer te bellen voor een afspraak.’
Check je klantenbestand eens op ‘wegblijvers’! Onderneem op een servicegerichte manier actie en contacteer deze klanten.
Marja Wiersema
www.uwcarecoach.nl

« Overzicht

Bestel 2 gratis proefnummers

Aanmelden Nieuwsbrief