Nieuws

Nieuwe richtlijnen voor bewegen

Bewegen is belangrijk voor een energiek lichaam. Daarom doen deskundigen steeds onderzoek naar hoeveel je zou moeten bewegen om gezond te blijven. De Gezondheidsraad heeft aan de hand van analyses advies aan de minister van Volksgezondheid, Welzijn en Sport (VWS) uitgebracht. Zo vindt de Gezondheidsraad het bijvoorbeeld belangrijk dat volwassenen en ouderen minimaal 150 minuten per week matig, intensieve inspanningen verrichten, verspreid over verschillende dagen.

Onder matig, intensieve inspanningen verstaat de Gezondheidsraad sporten waarbij je een verhoogde hartslag en een versnelde ademhaling krijgt. Denk hierbij aan wandelen of fietsen. Daarnaast is het belangrijk om minstens twee keer per week spier- en botversterkende activiteiten te doen. Onder spierversterkende oefeningen vallen fietsen en zwemmen. Bij botversterkende oefeningen kun je denken aan krachttraining, gewichtheffen en traplopen. Voor ouderen is het raadzaam om deze activiteiten met balansoefeningen te combineren. Daarnaast is het beter om niet te lang stil te zitten.

« Overzicht

Aanmelden Nieuwsbrief

Agenda

  • Beauty Düsseldorf

    9 t/m 11 maart 2018, Messe Düsseldorf, Düsseldorf, Germany

    »
  • Beauty Trade special 2018

    7 t/m 9 april 2018,

    »
  • In-cosmetics Global

    17 t/m 19 april 2018, RAI in Amsterdam

    »