• Nieuwste editie van Kosmetiek Afgelopen vrijdag is de nieuwe editie van Kosmetiek verschenen. Het thema is Business en je vindt veel onderwerpen terug over het ondernemerschap. Denk hierbij aan een artikel over ‘een bedrijfspand kopen of huren’ of een drieluik over ‘verdienmodellen’. Maar ook schrijven we over ‘hoe je waarde omzet in geld’. Kortom, veel businessonderwerpen. Geniet ervan!
    »
  • Meld je aan voor het CIDESCO Congres Op vrijdag 9 november 2018 organiseert CIDESCO, in samenwerking met Care Cosmetics, het CIDESCO Congres 2018 in Barendrecht. Tijdens dit congres komen diverse sprekers aan het woord die inspirerende lezingen over de huid geven. Ook gaan ze in op samenwerken. Dit keer is het ook voor niet-leden mogelijk om aan het congres deel te nemen.
    »
  • Voor een verhelderend effect en een stralende huid Een doffe, vale huid. Een rokershuid. Een huid met pigmentvlekken. Je ziet ze ongetwijfeld regelmatig in jouw instituut. Met Dermo28 Illumina kun je een effectieve oplossing bieden en tegelijkertijd heeft deze productlijn ook nog eens een anti-aging werking. Perfect voor een prachtige, gezonde huid met egale teint dus.
    »
  • Lezing op beurs: Facebook en Instagram in de salon? Op zaterdag 15 september en zondag 16 september kun je een presentatie bijwonen over social media in de salon. Je hoort hoe je met weinig tijd toch goed zichtbaar kunt zijn. Ook leer je hoe je je bereik verhoogt. Zien we je van het weekend om half 11 bij Beauty Stage 1?
    »

Compilatie Beauty Trade special 2018

Business tip Exclusief op Kosmetiek.nl

Klanten kopen geen producten maar resultaat

Marja Wiersema, brandmanager, coach en trainer bij Care Cosmetics

Als het goed is ben jij als schoonheidsspecialist volledig op de hoogte van alles wat je merk biedt. Je moet tenslotte weten welke behandeling en welke producten geschikt zijn voor een bepaald huidtype met een bepaalde huidconditie. Je weet welke werkstoffen in die producten verwerkt zijn en hoe ze op de huid werken.
Wanneer je tegen een klant zegt: ‘Uw huid heeft hydratatie nodig en deze behandeling of dit product bevat hyaluronzuur wat uw huid perfect hydrateert’ dan heb je misschien gelijk en vertel je de klant iets wat waar is. Maar, de klant snapt hier niets van en dus ontstaat er geen wens om het te willen kopen!

Blog Exclusief op Kosmetiek.nl

Compassie met jezelf

Aster Naafs, lifecoach

In een maatschappij waarin vrijwel altijd wordt verwacht dat iedereen overal een mening over moet hebben, en die ook duidelijk mag verkondigen, is het knap lastig om een beetje compassie met jezelf te hebben. Een mening impliceert namelijk ook vaak dat er kritiek is. En die is niet altijd positief…

Bestel 2 gratis proefnummers

Aanmelden Nieuwsbrief